Co zrobić zanim zainwestuje się w pozycjonowanie stron?

Wspó?cze?nie sytuacja jest prosta: je?eli nasza firma nie istnieje w Internecie, tak naprawd? nie istnieje te? w rzeczywisto?ci. Cho? wydaje si? to do?? ?mieszne, jest w du?ej cz??ci prawdziwe – Internet, a ?ci?lej rzecz ujmuj?c wyszukiwarki internetowe, naprawd? nap?dzaj? handel. Có? bowiem robi? ludzie, gdy szukaj? jakiego? prezentu b?d? te? potrzebuj? skorzysta? z jakiej? us?ugi? Wpisuj? j? w wyszukiwark?, czy to na telefonie, czy te? komputerze. Nawet szukaj?c dentysty czy najbli?szego sklepu spo?ywczego ludzie id? na ?atwizn? i zazwyczaj si?gaj? po telefon – warto, aby wtedy pojawia?a im si? strona z ofert? naszej firmy.

O to z kolei zadbamy inwestuj?c w tak? us?ug?, jak pozycjonowanie stron https://www.adamgrabowski.guru/. Ale czy to samo w sobie wystarczy? Otó? nie. W tym artykule skupimy si? na rzeczach, które trzeba zrobi? zanim zacznie si? w?a?ciwie pozycjonowa? .

Postawmy na audyt

Rzecz? absolutnie podstawow?, któr? trzeba zrobi? najwcze?niej – najlepiej tu? po zrobieniu samej strony internetowej – jest przeprowadzenie audytu tej?e strony. Cho? da si? to zrobi? samodzielnie, tak naprawd? rzecz w tym, aby spojrza? na ni? kto? z zewn?trz – samemu zawsze ci??ej jest wychwyci? swoje w?asne b??dy, wi?c lepiej zleci? to profesjonalistom. Dobry audyt powinien by? jak najbardziej szczegó?owy – musi bra? pod uwag? nie tylko sam? struktur? kodu strony, ale te? zastosowan? w nim hierarchi?, u?ycie przydatnych tagów i nadu?ycia tych pustych. Powinien tak?e zwraca? uwag? na sam wygl?d strony, niekoniecznie z perspektywy robota wyszukuj?cego. Ogólnie rzecz bior?c unikajmy audytów przeprowadzanych przez automaty, cz?sto oferowanych za grosze na stronach specjalistycznych. Lepiej zap?aci? nieco wi?cej, a mie? wgl?d na ka?dy, nawet najmniejszy aspekt naszej strony.

Odpowiednia optymalizacja kluczem do sukcesu

Maj?c ju? audyt za sob?, wiemy zazwyczaj, co dok?adnie powinni?my poprawi?, by pozycjonowanie strony https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-adwords-warszawa/ przynosi?o jak najlepsze rezultaty. Powinni?my wiedzie?, ?e w?a?ciwa optymalizacja strony jest kluczem do jakiegokolwiek sukcesu oraz pozwala na pó?niejsze oszcz?dzanie na samym pozycjonowaniu i szybsze uzyskiwanie oczekiwanych efektów. Na co powinni?my wi?c zwróci? szczególn? uwag??

– na odpowiedni? hierarchi? kodu strony – w?a?ciwa hierarchia pozwala zarówno robotom, jak i u?ytkownikom szybko znale?? to, czego szukaj?; robotom daje zna?, na jakie sekcje podzielony jest dany tekst, ale te? który element strony jest odpowiedzialny za co? konkretnego;

– na responsywno?? – w dzisiejszych czasach absolutnym standardem jest to, by strona wy?wietla?a si? dobrze zarówno w przegl?darce na komputerze, jak i na telefonie o bardzo ma?ej przek?tnej ekranu; nie ka?dy wie, ale osobne roboty przeczesuj? nasz? „normaln? stron?”, a osobne jej mobiln? wersj?; zadbajmy o to, by obie wersje by?y dla nich, ale i dla u?ytkowników, czytelne i intuicyjne w nawigacji;

– na nagromadzenie s?ów kluczowych – warto zadba?, aby na stronie pojawia?y si? nasze s?owa kluczowe (te, których pozycjonowanie nas interesuje) – wplatamy je jednak naturalnie, nigdy nie na si??; tekst ma by? czytelny ze strony u?ytkownika;

– na stosunek tekstu do grafiki – roboty uwielbiaj? unikalne tre?ci znajduj?ce si? na stronie; w zwi?zku z tym zadbajmy, ?eby ka?dy produkt, który oferujemy by? nale?ycie opisany, najlepiej równie? pod k?tem SEO (a wi?c z wykorzystaniem s?ów kluczowych, które nas interesuj?); najwi?kszym grzechem jest wklejanie opisu od producenta, zastosowanego ju? na masie innych, podobnych do naszej stron;

– na szybko?? ?adowania strony – z pewno?ci? nie lubimy, gdy strona, na któr? wchodzimy ?aduje si? zbyt d?ugo czy dzia?a po prostu wolno; roboty wyszukuj?ce równie? tego nie lubi? i wol? serwowa? swoim u?ytkownikom strony dzia?aj?ce sprawnie – zadbajmy wi?c, ?eby nasza witryna by?a jedn? z nich;

Wybór s?ów kluczowych – które sprawdzi si? najlepiej?

Jeszcze zanim przejdziemy do w?a?ciwego pozycjonowania strony https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-google-adwords/, zróbmy research – zapoznajmy si? z najbardziej popularnymi s?owami kluczowymi, których u?ytkownicy szukaj? najcz??ciej, a które s? ?ci?le powi?zane z ofert? naszej firmy. Warto te? postawi? na tak zwany long-tail, czyli pozycjonowa? same strony produktów – je?eli oczywi?cie mamy odpowiedni bud?et, ale te? wierzymy, ?e sprzeda? tych konkretnych produktów zwróci koszt poniesiony na ich wypozycjonowanie.

Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania i audytu, s?owa kluczowe mo?emy dobra? samodzielnie, albo te? zainwestowa? w us?ug? ich dobierania oferowan? przez zewn?trzn? firm?. Jest to o tyle rozs?dne, ?e firma ta we?mie pod uwag? wszystkie czynniki – zarówno bud?et, jakim dysponujemy, jak i ilo?? s?ów, w które celujemy i to, czy strona jest w?a?ciwie pod niezoptymalizowana.

Podsumowanie

Zabieraj?c si? za pozycjonowanie stron  musimy sobie zdawa? spraw?, ile rzeczy musimy zrobi? jeszcze wcze?niej, ?eby tak naprawd? to pozycjonowanie okaza?o si? efektywne. Je?eli jednak na to wszystko nie mamy czasu, nie musimy si? martwi? – ka?dy z opisanych powy?ej procesów bez problemu mo?emy zleci? firmie zewn?trznej, robi?cej to profesjonalnie i z tego si? utrzymuj?cej.