Co zrobić zanim zainwestuje się w pozycjonowanie stron?

Współcześnie sytuacja jest prosta: jeżeli nasza firma nie istnieje w Internecie, tak naprawdę nie istnieje też w rzeczywistości. Choć wydaje się to dość śmieszne, jest w dużej części prawdziwe – Internet, a ściślej rzecz ujmując wyszukiwarki internetowe, naprawdę napędzają handel. Cóż bowiem robią ludzie, gdy szukają jakiegoś prezentu bądź też potrzebują skorzystać z jakiejś usługi? Wpisują ją w wyszukiwarkę, czy to na telefonie, czy też komputerze. Nawet szukając dentysty czy najbliższego sklepu spożywczego ludzie idą na łatwiznę i zazwyczaj sięgają po telefon – warto, aby wtedy pojawiała im się strona z ofertą naszej firmy.

O to z kolei zadbamy inwestując w taką usługę, jak pozycjonowanie stron https://www.adamgrabowski.guru/. Ale czy to samo w sobie wystarczy? Otóż nie. W tym artykule skupimy się na rzeczach, które trzeba zrobić zanim zacznie się właściwie pozycjonować https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-gdynia/.

Postawmy na audyt

Rzeczą absolutnie podstawową, którą trzeba zrobić najwcześniej – najlepiej tuż po zrobieniu samej strony internetowej – jest przeprowadzenie audytu tejże strony. Choć da się to zrobić samodzielnie, tak naprawdę rzecz w tym, aby spojrzał na nią ktoś z zewnątrz – samemu zawsze ciężej jest wychwycić swoje własne błędy, więc lepiej zlecić to profesjonalistom. Dobry audyt powinien być jak najbardziej szczegółowy – musi brać pod uwagę nie tylko samą strukturę kodu strony, ale też zastosowaną w nim hierarchię, użycie przydatnych tagów i nadużycia tych pustych. Powinien także zwracać uwagę na sam wygląd strony, niekoniecznie z perspektywy robota wyszukującego. Ogólnie rzecz biorąc unikajmy audytów przeprowadzanych przez automaty, często oferowanych za grosze na stronach specjalistycznych. Lepiej zapłacić nieco więcej, a mieć wgląd na każdy, nawet najmniejszy aspekt naszej strony.

Odpowiednia optymalizacja kluczem do sukcesu

Mając już audyt za sobą, wiemy zazwyczaj, co dokładnie powinniśmy poprawić, by pozycjonowanie strony https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-adwords-warszawa/ przynosiło jak najlepsze rezultaty. Powinniśmy wiedzieć, że właściwa optymalizacja strony jest kluczem do jakiegokolwiek sukcesu oraz pozwala na późniejsze oszczędzanie na samym pozycjonowaniu i szybsze uzyskiwanie oczekiwanych efektów. Na co powinniśmy więc zwrócić szczególną uwagę?

– na odpowiednią hierarchię kodu strony – właściwa hierarchia pozwala zarówno robotom, jak i użytkownikom szybko znaleźć to, czego szukają; robotom daje znać, na jakie sekcje podzielony jest dany tekst, ale też który element strony jest odpowiedzialny za coś konkretnego;

– na responsywność – w dzisiejszych czasach absolutnym standardem jest to, by strona wyświetlała się dobrze zarówno w przeglądarce na komputerze, jak i na telefonie o bardzo małej przekątnej ekranu; nie każdy wie, ale osobne roboty przeczesują naszą “normalną stronę”, a osobne jej mobilną wersję; zadbajmy o to, by obie wersje były dla nich, ale i dla użytkowników, czytelne i intuicyjne w nawigacji;

– na nagromadzenie słów kluczowych – warto zadbać, aby na stronie pojawiały się nasze słowa kluczowe (te, których pozycjonowanie nas interesuje) – wplatamy je jednak naturalnie, nigdy nie na siłę; tekst ma być czytelny ze strony użytkownika;

– na stosunek tekstu do grafiki – roboty uwielbiają unikalne treści znajdujące się na stronie; w związku z tym zadbajmy, żeby każdy produkt, który oferujemy był należycie opisany, najlepiej również pod kątem SEO (a więc z wykorzystaniem słów kluczowych, które nas interesują); największym grzechem jest wklejanie opisu od producenta, zastosowanego już na masie innych, podobnych do naszej stron;

– na szybkość ładowania strony – z pewnością nie lubimy, gdy strona, na którą wchodzimy ładuje się zbyt długo czy działa po prostu wolno; roboty wyszukujące również tego nie lubią i wolą serwować swoim użytkownikom strony działające sprawnie – zadbajmy więc, żeby nasza witryna była jedną z nich;

Wybór słów kluczowych – które sprawdzi się najlepiej?

Jeszcze zanim przejdziemy do właściwego pozycjonowania strony https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-google-adwords/, zróbmy research – zapoznajmy się z najbardziej popularnymi słowami kluczowymi, których użytkownicy szukają najczęściej, a które są ściśle powiązane z ofertą naszej firmy. Warto też postawić na tak zwany long-tail, czyli pozycjonować same strony produktów – jeżeli oczywiście mamy odpowiedni budżet, ale też wierzymy, że sprzedaż tych konkretnych produktów zwróci koszt poniesiony na ich wypozycjonowanie.

Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania i audytu, słowa kluczowe możemy dobrać samodzielnie, albo też zainwestować w usługę ich dobierania oferowaną przez zewnętrzną firmę. Jest to o tyle rozsądne, że firma ta weźmie pod uwagę wszystkie czynniki – zarówno budżet, jakim dysponujemy, jak i ilość słów, w które celujemy i to, czy strona jest właściwie pod niezoptymalizowana.

Podsumowanie

Zabierając się za pozycjonowanie stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/ musimy sobie zdawać sprawę, ile rzeczy musimy zrobić jeszcze wcześniej, żeby tak naprawdę to pozycjonowanie okazało się efektywne. Jeżeli jednak na to wszystko nie mamy czasu, nie musimy się martwić – każdy z opisanych powyżej procesów bez problemu możemy zlecić firmie zewnętrznej, robiącej to profesjonalnie i z tego się utrzymującej.