Co zrobić zanim zainwestuje się w pozycjonowanie stron?

Współcześnie sytuacja jest prosta: jeżeli nasza firma nie istnieje w Internecie, tak naprawdę nie istnieje też w rzeczywistości. Choć wydaje się to dość śmieszne, jest w dużej części prawdziwe – Internet, a ściślej rzecz ujmując wyszukiwarki internetowe, naprawdę napędzają handel. Cóż bowiem robią ludzie, gdy szukają jakiegoś prezentu bądź też potrzebują skorzystać z jakiejś usługi? Wpisują ją w wyszukiwarkę, czy to na telefonie, czy też komputerze. Nawet szukając dentysty czy najbliższego sklepu spożywczego ludzie idą na łatwiznę i zazwyczaj sięgają po telefon – warto, aby wtedy pojawiała im się strona z ofertą naszej firmy. O to z kolei zadbamy inwestując w taką usługę, jak pozycjonowanie stron. Ale czy to samo w sobie wystarczy? Otóż nie. W tym artykule skupimy się na rzeczach, które trzeba zrobić zanim zacznie się właściwie pozycjonować https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-gdynia/.

Postawmy na audyt

Rzeczą absolutnie podstawową, którą trzeba zrobić najwcześniej – najlepiej tuż po zrobieniu samej strony internetowej – jest przeprowadzenie audytu tejże strony. Choć da się to zrobić samodzielnie, tak naprawdę rzecz w tym, aby spojrzał na nią ktoś z zewnątrz – samemu zawsze ciężej jest wychwycić swoje własne błędy, więc lepiej zlecić to profesjonalistom. Dobry audyt powinien być jak najbardziej szczegółowy – musi brać pod uwagę nie tylko samą strukturę kodu strony, ale też zastosowaną w nim hierarchię, użycie przydatnych tagów i nadużycia tych pustych. Powinien także zwracać uwagę na sam wygląd strony, niekoniecznie z perspektywy robota wyszukującego. Ogólnie rzecz biorąc unikajmy audytów przeprowadzanych przez automaty, często oferowanych za grosze na stronach specjalistycznych. Lepiej zapłacić nieco więcej, a mieć wgląd na każdy, nawet najmniejszy aspekt naszej strony.

Odpowiednia optymalizacja kluczem do sukcesu

Mając już audyt za sobą, wiemy zazwyczaj, co dokładnie powinniśmy poprawić, by pozycjonowanie strony przynosiło jak najlepsze rezultaty. Powinniśmy wiedzieć, że właściwa optymalizacja strony jest kluczem do jakiegokolwiek sukcesu oraz pozwala na późniejsze oszczędzanie na samym pozycjonowaniu i szybsze uzyskiwanie oczekiwanych efektów. Na co powinniśmy więc zwrócić szczególną uwagę?

na odpowiednią hierarchię kodu strony – właściwa hierarchia pozwala zarówno robotom, jak i użytkownikom szybko znaleźć to, czego szukają; robotom daje znać, na jakie sekcje podzielony jest dany tekst, ale też który element strony jest odpowiedzialny za coś konkretnego;

na responsywność – w dzisiejszych czasach absolutnym standardem jest to, by strona wyświetlała się dobrze zarówno w przeglądarce na komputerze, jak i na telefonie o bardzo małej przekątnej ekranu; nie każdy wie, ale osobne roboty przeczesują naszą „normalną stronę”, a osobne jej mobilną wersję; zadbajmy o to, by obie wersje były dla nich, ale i dla użytkowników, czytelne i intuicyjne w nawigacji;

na nagromadzenie słów kluczowych – warto zadbać, aby na stronie pojawiały się nasze słowa kluczowe (te, których pozycjonowanie nas interesuje) – wplatamy je jednak naturalnie, nigdy nie na siłę; tekst ma być czytelny ze strony użytkownika;

na stosunek tekstu do grafiki – roboty uwielbiają unikalne treści znajdujące się na stronie; w związku z tym zadbajmy, żeby każdy produkt, który oferujemy był należycie opisany, najlepiej również pod kątem SEO (a więc z wykorzystaniem słów kluczowych, które nas interesują); największym grzechem jest wklejanie opisu od producenta, zastosowanego już na masie innych, podobnych do naszej stron;

na szybkość ładowania strony – z pewnością nie lubimy, gdy strona, na którą wchodzimy ładuje się zbyt długo czy działa po prostu wolno; roboty wyszukujące również tego nie lubią i wolą serwować swoim użytkownikom strony działające sprawnie – zadbajmy więc, żeby nasza witryna była jedną z nich;

Wybór słów kluczowych – które sprawdzi się najlepiej?

 Jeszcze zanim przejdziemy do właściwego pozycjonowania strony, zróbmy research – zapoznajmy się z najbardziej popularnymi słowami kluczowymi, których użytkownicy szukają najczęściej, a które są ściśle powiązane z ofertą naszej firmy. Warto też postawić na tak zwany long-tail, czyli pozycjonować same strony produktów – jeżeli oczywiście mamy odpowiedni budżet, ale też wierzymy, że sprzedaż tych konkretnych produktów zwróci koszt poniesiony na ich wypozycjonowanie.

Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania i audytu, słowa kluczowe możemy dobrać samodzielnie, albo też zainwestować w usługę ich dobierania oferowaną przez zewnętrzną firmę. Jest to o tyle rozsądne, że firma ta weźmie pod uwagę wszystkie czynniki – zarówno budżet, jakim dysponujemy, jak i ilość słów, w które celujemy i to, czy strona jest właściwie pod niezoptymalizowana.

Podsumowanie

Zabierając się za pozycjonowanie stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-koszalin/ musimy sobie zdawać sprawę, ile rzeczy musimy zrobić jeszcze wcześniej, żeby tak naprawdę to pozycjonowanie okazało się efektywne. Jeżeli jednak na to wszystko nie mamy czasu, nie musimy się martwić – każdy z opisanych powyżej procesów bez problemu możemy zlecić firmie zewnętrznej, robiącej to profesjonalnie i z tego się utrzymującej.

 

Dodaj komentarz